woensdag 6 januari 2010

Software as a Service in Sales- en marketingoplossingen

Oplossingen voor verkoop- en marketingprocessen komen voortaan uit de muur.
De dienstverlening “Software as a Service” wordt de laatste jaren steeds meer toegepast en gaan bedrijven steeds vaker over op applicaties die aangeboden worden via het Internet.
Het biedt de bedrijven meer zekerheid en het is beter beheersbaar dan systemen in eigen beheer.
Kosten zijn goed te overzien en bedrijven worden behoed voor onverwachte investeringen.
Bij verbeteringstrajecten in de commerciële sfeer denkt menigeen als eerste aan de aanschaf van een CRM systeem, maar met CRM alleen ben je er niet. Het gaat om de totale oplossing voor de commerciële bedrijfsprocessen. Het is essentieel om de klant door en door te kennen en inzicht te hebben in de activiteiten van de afnemer. CRM systemen bieden daar uitstekende hulpmiddelen voor en met name de geavanceerde systemen kunnen enorme hoeveelheden kenmerken opslaan. Helaas werken de meeste systemen niet samen met andere processen zoals documentbeheer, centrale agenda en internetoplossingen. Microsoft Dynamics CRM is echter zeer flexibel en gebruikersvriendelijk en kan uitstekend aangepast worden aan de wensen van de gebruiker.
Daardoor de meeste CRM pakketten maar beperkte functionaliteit bezitten en niet te integreren zijn met andere bedrijfssystemen, beperken de meeste organisaties zich tot het opslaan van NAWT gegevens van hun afnemers en contactpersonen in Excel werkbladen of simpele CRM oplossingen. Functionaliteit zoals marketingcampagnes, procesbewaking en kennisbanken krijgen daardoor te weinig aandacht, enerzijds door gebrek aan kennis en anderzijds door het ondeskundig inrichten van de IT oplossingen. Systemen in eigen beheer zijn lastig te beheren en gaan gepaard met hoge investeringen. Het is een veel gehoord argument en redenen om voor (te) eenvoudige systemen te kiezen. Het aanschaffen van uitvoerige relatiebeheer systemen worden in hoge mate belemmerd door de complexheid van het IT beheer en de IT kennis die noodzakelijk is om de systemen operationeel te houden.

AACM biedt bedrijven diensten aan gericht op verbeteren van hun verkoop- en marketingprocessen en dat samen met de aanschaf van professionele relatiebeheer systemen, alleen komt vanuit de markt steeds vaker de reactie “momenteel willen we even niet investeren!”.
De economische crisis speelt ons allen parten. Daarom hebben wij besloten om een nieuwe vorm van dienstverlening aan te bieden en wel in de vorm van SaaS, Software as a Service. Samen met een zeer gerenommeerde ICT partner bieden wij sinds 2009 onze klanten complete oplossingen aan voor verkoop- en marketingondersteuning via het Internet.
Overal ter wereld kunnen onze afnemers nu beschikken over hun bedrijfsgegevens en wel in hun eigen voertaal. Voor deze oplossingen zijn geen investeringen benodigd en betaalt de klant alleen een vast “laag” maandbedrag voor de gebruiker die gebruik maakt van de applicaties.
Een groot voordeel is dat de klant makkelijk kan opschalen naar meerdere gebruikers en dus alleen betaald voor het effectieve gebruik. Het zijn kortverband overeenkomsten en loopt de organisatie geen enkel investeringsrisico.

AACM brengt de oplossing onder de naam BuSyS (Business System Solutions) op de markt en is zeer geschikt voor bedrijven en organisaties in het MKB segment. Vanaf bedrijven met één medewerker tot en met bedrijven met honderden geautomatiseerde werkplekken.
Voor slagvaardige organisaties is het essentieel dat de benodigde functionaliteit geïntegreerd is in een “totaal” oplossing. Naast Microsoft Dynamics CRM bieden wij Hosted Exchange aan voor centrale e-mailfunctionaliteit en agendabeheer, Hosted Sharepoint voor documentbeheer, Backup as service voor het zekerstellen van op locatie beheerde informatie en Virtual Office zodat onze klanten overal ter wereld over de nieuwste versies van Word, Excel en PowerPoint kunnen beschikken.

Meer informatie is te vinden op www.busys.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Web Analytics